Στην παρουσίαση της Grant Thornton με θέμα "Μετασχηματίζοντας την Τοπική Επιχειρηματικότητα - Ο Δρόμος προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη", παρουσιάστηκαν πρόσφατα παραδείγματα έργων που αναδεικνύουν πώς οι επιχειρήσεις, με ξεκάθαρη στρατηγική, συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και δέσμευση της διοίκησης, κατάφεραν να ενισχύσουν το επιχειρησιακό τους πλαίσιο και την ανταγωνιστικότητά τους.

Σε ένα από τα παραδείγματα, εκπονήθηκε στοχευμένος και συντονισμένος στρατηγικός σχεδιασμός με συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για δημιουργία πρωτοποριακής ψηφιακής πλατφόρμας, με λύσεις στις ανάγκες στελέχωσης, εκπαίδευσης και δραστηριοποίησης προσωπικού στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση της αγοράς και του ανταγωνισμού, διαμορφώθηκε η τιμολογιακή πολιτική, αναδιοργανώθηκαν οι εσωτερικές λειτουργίες του οργανισμού και καθορίστηκε ένα ολοκληρωμένο πλάνο πωλήσεων και marketing. Η προσέγγιση αυτή οδήγησε στην εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και στην επιτυχημένη είσοδο σε νέες αγορές καθιερώνοντας παράλληλα ένα πλαίσιο παρακολούθησης το οποίο περιλάμβανε μεταξύ άλλων μετρήσιμους δείκτες απόδοσης. Με αυτόν τον τρόπο τέθηκαν από νωρίς σταθερές βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Σε άλλο παράδειγμα, παρουσιάστηκε το έργο που αφορούσε οργανισμό ο οποίος εισάγει και διανέμει διεθνή brands στην κυπριακή αγορά. Σε αυτό το έργο έγινε ανάλυση δεδομένων πωλήσεων για την κατανόηση των αγοραστικών μοτίβων και την ανάδειξη ευκαιριών για cross-selling και upselling. Η επιχείρηση απέκτησε μια πιο στοχευμένη εικόνα του πελατολογίου της και αναπροσάρμοσε τη στρατηγική της πορεία, στηριζόμενη σε πραγματικά δεδομένα για επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές των πελατών της. Η βελτιωμένη κατανομή των εργασιών και η στοχευμένη προσέγγιση προς τους πελάτες αύξησαν τις πωλήσεις και την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων, γεγονός που οδήγησε στη βιώσιμη ανάπτυξη του οργανισμού.

Τέλος, παρουσιάστηκε έργο σε έναν πολυδιάστατο οργανισμό που περιλαμβάνει εταιρίες στους τομείς των οικονομικών και τεχνολογικών ψηφιακών λύσεων, των Μεταφορών και Logistics, καθώς και άλλες δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του marketing επαναπροσδιορίστηκε πλήρως μέσω της χρήσης εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Μέσα από τη στενή συνεργασία με την ομάδα marketing, εντοπίστηκαν επαναλαμβανόμενες εκτελεστικές εργασίες που μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν. Η υιοθέτηση εξατομικευμένων λύσεων AI επέτρεψε την ταχύτερη παραγωγή περιεχομένου, την ενίσχυση της ανάλυσης εκστρατειών και την επικέντρωση σε πιο ουσιαστικές, στρατηγικές παρεμβάσεις, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα των ενεργειών marketing και στην ενίσχυση της στρατηγικής σκέψης της ομάδας.

Η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι θεωρητική έννοια. Είναι αποτέλεσμα του καθορισμού ξεκάθαρης στρατηγικής κατεύθυνσης, της χρήσης σύγχρονων εργαλείων και της δέσμευσης για συνεχή πρόοδο και εξέλιξη. Στη Grant Thornton, στηρίζουμε έμπρακτα τους οργανισμούς βάσει αυτής της προσέγγισης.

 

Πληροφορίες: Κωνσταντίνος Ράφτης